Najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat PPC AdWords
Zapraszamy do zapoznania się z naszym FAQ:
Czym jest Google Ads (AdWords)?
-
Jest to internetowy system pozwalający na reklamowanie strony firmowej lub jej produktów i usług za pomocą linków sponsorowanych.
Co to są linki sponsorowane?
-
Jest to reklama w formie tekstowej, może również zawierać grafikę lub wideo. Linki sponsorowane pojawiają się w wyniku wpisania określonych słów kluczowych, w liczbie trzech reklam zarówno na szczycie jak i na dole strony wyszukiwania.
Gdzie może pojawiać się reklama AdWords?
-
Na pierwszej stronie wyników wyszukiwarki Google, wielu stronach internetowych oraz w mediach społecznościowych.
Co oznacza PPC?
-
Pay Per Click – czyli „płać za kliknięcie”. To bardzo uczciwy system płatności, który oznacza, że opłata pobierana jest z wyznaczonej puli pieniędzy tylko wtedy, gdy zainteresowany użytkownik internetu kliknął w daną reklamę AdWords.
Ile zapłacę za jedno kliknięcie?
-
Płatność za jedno kliknięcie nie jest stała, zmienia się na zasadzie aukcji. Koszty kliknięć często różnią się między sobą w zależności od danej branży. Dlatego jedno kliknięcie może kosztować już nawet kilka gorszy.
Czy moje opłaty za AdWords mogą wymknąć się spod kontroli?
-
Nie ma takiej możliwości, ponieważ kwotę, którą chcesz wyznaczyć na kampanię wpłacasz wcześniej i decydujesz o jej wysokości.
Czym jest remarketing?
-
To jedna z możliwości do wyboru podczas prowadzenia kampanii AdWords. Jeśli dany użytkownik choć raz odwiedził Twoją stronę lub oglądał jakiś produkt w Twoim sklepie internetowym, Twoja reklama będzie podążać za nim i przypominać o sobie. To rozwiązanie znacznie zwiększa szansę na to, że zdecyduje się on kupić produkt lub skorzystać z Twoich usług.
Ile będę czekać na pojawienie się mojej reklamy AdWords?
-
Twoja reklama zacznie funkcjonować natychmiast, linki sponsorowane będą się wyświetlać użytkownikom natychmiast po utworzeniu kampanii AdWords. Nie musisz więc czekać na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, jak jest na przykład w przypadku pozycjonowania.
Ile będę czekać na efekt kampanii AdWords?
-
Twoja reklama będzie wyświetlana już od pierwszego dnia kampanii, a rezultaty przyjdą z czasem, zależnym od rodzaju prowadzonej przez Ciebie działalności, czyli między innymi zapotrzebowania na Twój produkt i sprawności konkurencji.
Czy warto prowadzić kampanię reklamową pod kątem wyszukiwarki Google?
-
To obecnie najbardziej rozsądny wybór, biorąc pod uwagę statystyki, prawie 100% polskich internautów korzysta z wyszukiwarki Google.
Czy moja reklama AdWords może być wyświetlana w określonych porach dnia lub nocy?
-
Tak, możemy ustalić w jakich godzinach Twoje linki sponsorowane będą wyświetlane użytkownikom. Dzięki temu oszczędzisz na kliknięciach – na przykład gdy prowadzisz pizzerię z dostawą, Twoja reklama będzie pojawiać się tylko w godzinach otwarcia lokalu.