Reklama Google Adwords
Firma google wprowadzając na rynek swoje rozwiązanie zrewolucjonizowała sposób wyszukiwania treści w internecie. Na przestrzeni czasu wiele się zmieniło ale najszybsza metoda promocji w wyszukiwarce Google.pl jest ciągle obecna. Zobacz jak dzięki optymalizacji adwords możesz szybko dotrzeć do klienta
Czym jest Adwords?
Adwords to narzędzie płatnej reklamy firmy Google pozwalające wyświetlać reklamy w wyszukiwarce google.pl. Obecnie dostępnych jest wiele wariantów reklamy:
- Reklama tekstowa
- Reklama banerowa
- Reklama video
- Reklama produktowa
- Reklama na poczcie Gmail
- Reklama remarketingowa
W zależności od prowadzonego biznesu mamy szereg możliwości dotarcia do nowych klientów, nawet gdy nasze pozycje fraz kluczowych w wyszukiwarce są bardzo słabe.
Przejdźmy zatem do konkretów i w punktach przeanalizujmy nasze działania.
- Poznanie klienta
- Poznanie problemu
- Analiza problemu i propozycja rozwiązań
- Przygotowanie i wdrożenie planu działań
- Raport podsumowujący
Chcesz skorzystać z naszych usług?
01
Poznanie klienta
Jeden z kluczowych punktów naszych działań to zapoznanie się z branżą, produktami lub usługami, zasięgiem oraz potencjalnymi klientami. Bez tych kroków wiele kluczowych aspektów procesu mogłoby pozostać niezauważonymi..
Dlatego musimy poznać Twoją branżę, zrozumieć czym zajmuje się Twoja firma:
- w jakiej branży prowadzisz swoją działalność
- czy jest to sprzedaż, usługi czy produkcja
- na jakim obszarze działasz
- jaka jest Twoja grupa docelowa (wiek, płeć, posiadanie dzieci itp.)
- co już zrobiłeś w kierunku rozwiązania swojego problemu, jakie działania marketingowe prowadziłeś
02
Poznanie problemu
Poznaliśmy firmę naszego klienta ;wiemy jak działa i mogliśmy przejść do następnego etapu.
Jakie były główne problemy a zarazem oczekiwania co do kampanii:
- mała widoczność w wyszukiwarkach (nastawienie na google, i miejsca określone przez grupę docelową)
- bardzo duże koszty reklamy tradycyjnej (banery, radio, tv regionalne)
- ograniczony budżet – KWOTA do 2000 zł / miesiąc
03
Przygotowanie i wdrożenie planu działań
Po analizie słów kluczowych przygotowaliśmy podstawowe wersje reklam tekstowych. Po miesiącu uruchomiony został remarketing dla zaangażowanych użytkowników na stronie.
Przedstawiony został plan działania i przystąpiliśmy do realizacji.
Plan Google Adwords
- Przygotowanie konta Adwords
- Przygotowanie kont analitycznych
- Połączenie kont w celu uzyskania najlepszej wymiany informacji
- Utworzenie celów (wyznaczonych z klientem)
- Badanie słów kluczowych
- Utworzenie struktury kampanii
- Utworzenie reklam
- Utworzenie rozszerzeń
- Połączenie reklam z Google Moja Firma
- Uruchomienie remarketingu
- Uruchomienie remarketingu dynamicznego
04
Raport podsumowujący
Nasze działania doprowadziły do szerokiego pojawienia się firmy w wynikach wyszukiwarek.
Dzięki badaniu słów kluczowych mogliśmy z góry wykluczyć frazy którymi klient nie był zainteresowany nie tracąc budżetu.
Dodatkowo przez to, że działamy w oparciu o przygotowaną z góry strukturę mogliśmy precyzyjnie dobrać reklamy do słów kluczowych wpisywanych przez klientów.
Działania doprowadziły do uzyskania:
W następnym okresie wprowadziliśmy dodatkowe reklamy remarketingowe co zaowocowało wzrostem ruchu, ale przede wszystkim realizacji celów, aż o 61%.
Dzięki ciągłej analizie oraz rozbudowie konta o nowe rozszerzenia reklam, wykluczeniom i dodatkowym formom promocji udało się uzyskać bardzo dobre wyniki.