12 powodów, dlaczego Twoja firma potrzebuje pozycjonowania lokalnego?

  1. Bezpłatne wyniki wyszukiwania są głównym źródłem ruchu dla Twojej strony.
  2. Lokalne SEO buduje zaufanie i wiarygodność Twojej firmy.
  3. Lokalne wyszukiwania przez Twoich klientów najczęściej przekładają się na wizyty w sklepie/biurze.
  4. Pozycjonowanie lokalne będzie działać długoterminowo dla Twojej firmy.
  5. SEO jest tańsze niż linki sponsorowane.
  6. Jeśli Twojej firmy nie ma na pierwszej stronie, to nie istniejesz dla klientów.
  7. Pozycjonowanie buduje markę/brand Twojej firmy.
  8. Klienci sprawdzają opinie o Twojej firmie przez skorzystaniem z usług.
  9. Pozycjonowanie lokalne wpływa na pozycjonowanie w wynikach organicznych.
  10. Lokalne pozycjonowanie wielokrotnie poprawia Twoją widoczność w internecie.
  11. Działania SEO pomagają Twojej firmie dotrzeć do nowych klientów i wyprzedzić konkurencję.
  12. Pozycjonowanie prowadzi do zwiększenia ruchu organicznego na Twojej stronie.

Chcesz poznać szczegóły? Zadzwoń teraz!

Chcesz opisać szczegóły? Napisz bok@setia.pl Możesz również skorzystać z formularza darmowej konsultacji

Statystyki

  • 70% użytkowników szukających lokalnie, kupuje bezpośrednio w sklepie.
  • Do tej pory tylko 44% firm założyło darmową wizytówkę Google, co oznacza dla Ciebie dużą przewagę nad konkurencją.
  • 56% firm w dalszym ciągu nie zainteresowało się lokalnym pozycjonowaniem oraz utworzeniem swojej internetowej wizytówki.
  • 4 miliardy ludzi na świecie posiada smartfon, czyli telefon umożliwiający łączenie się z internetem.
  • 95% właścicieli smartfonów korzystało z nich, aby znaleźć najbliżej położone firmy oferujące poszukiwane przez nich produkty lub usługi.
  • Według statystyk Google 15% słów dziennie wpisanych w wyszukiwarkę nigdy wcześniej nie było do niej wpisanych.

Chcesz poznać szczegóły? Zadzwoń teraz!

Chcesz opisać szczegóły? Napisz bok@setia.pl Możesz również skorzystać z formularza darmowej konsultacji

6 problemów, jeśli nie pozycjonujesz się lokalnie

  1. Brak dostępnych opinii na temat Twojej firmy w Internecie.
  2. Jeżeli Twoja firma nie wyświetla się na pierwszej stronie w wyszukiwarce to „nie istnieje” ona dla potencjalnego klienta.
  3. Brak działań na wizytówce naraża ją na przejęcie przez osoby niepowołane.
  4. W przypadku spadku zamówień pozyskanie ich za pomocą reklamy płatnej jest bardzo drogie.
  5. Brak obecności lokalnej może skutkować spadkiem pozycji w wynikach organicznych.
  6. Nie można osiągnąć wysokich pozycji w miesiąc.

Chcesz poznać szczegóły? Zadzwoń teraz!

Chcesz opisać szczegóły? Napisz bok@setia.pl Możesz również skorzystać z formularza darmowej konsultacji

Co wchodzi w skład pozycjonowania lokalnego?

  • Optymalizacja treści
  • Optymalizacja techniczna
  • Optymalizacja GMF
  • Link building
  • Linkowanie citation
  • Podpięcie i konfiguracja narzędzi Google
  • Social media

Chcesz poznać szczegóły? Zadzwoń teraz!

Chcesz opisać szczegóły? Napisz bok@setia.pl Możesz również skorzystać z formularza darmowej konsultacji

Cennik

  • Wykonanie audytu SEO lokalnej widoczności Twojej firmy – 0 zł
  • Pozycjonowanie lokalne Twojej firmy rozpoczyna się od 47 zł netto.

 

Ostateczna cena zależy od ilości działań, które będziemy dla Ciebie prowadzić. Działania są ustalane i dobierane indywidualnie dla Twojej firmy. Ilość działań rośnie wraz z czasem naszej umowy.

Chcesz poznać szczegóły? Zadzwoń teraz!

Chcesz opisać szczegóły? Napisz bok@setia.pl Możesz również skorzystać z formularza darmowej konsultacji

Efekty naszych prac

Prowadzimy działania pozycjonowania lokalnego dla naszego klienta prowadzącego strzelnicę mieszczącą się w ponad półmilionowym polskim mieście.

Dzięki naszym działaniom w ostatnich kwartale klient odnotował:

  • ponad 3,7 tysiąca wizyt na stronie,
  • ponad 2,8 tysiąca zapytań o trasę dojazdu,
  • 880 połączeń telefonicznych z firmą.

W ciągu ostatnich 3 miesięcy jego firma była wyszukiwana ponad 207 tysięcy razy. Wśród fraz, pod którymi najczęściej był wyświetlany, czołówkę zajmują:

  • „strzelnica [miasto]” – 2.554 wyszukiwań,
  • nazwa firmy klienta (brand) – 2.495 wyszukiwań,
  • słowo „strzelnica” – 1.041 wyszukiwań.

Wizytówkę klienta uzupełniamy zdjęciami przedstawiającymi jego usługi, np. pomieszczenia strzelnicy czy zespół obsługujący klientów. Wszystkie jego zdjęcia na przestrzeni ostatnich 3 miesięcy były wyświetlane prawie 300 tysięcy razy, gdzie jego konkurencja może pochwalić się jedynie 59 tys. wyświetleń fotografii.

  • Ponad 80% słów kluczowych klienta zajmuje pozycje 1-3 w 3-paku lokalnym (wyniki Google Moja Firma).
  • Ponad 80% słów kluczowych klienta zajmuje pozycje 1-10 w wynikach organicznych.

Chcesz poznać szczegóły? Zadzwoń teraz!

Chcesz opisać szczegóły? Napisz bok@setia.pl Możesz również skorzystać z formularza darmowej konsultacji

Najważniejsze korzyści wynikające z korzystania z pozycjonowania lokalnego

  1. Skutecznie docierasz do klientów.
  2. Zwiększenie lokalnego ruchu na stronie internetowej (SEO lokalne).
  3. Konwertowanie szukających.
  4. Lokalni klienci zainteresowani Twoją ofertą.
  5. Lokalne pozycjonowanie daje efekt niskim kosztem.
  6. Pozyskaj nowych, lokalnych klientów.
  7. Rozwój Twojej lokalnej sprzedaży.
  8. Pozyskiwanie stałych klientów.
  9. Dobra widoczność Twojej firmy w wyszukiwaniach lokalnych.
  10. Budowanie własnej lokalnej marki.
  11. Dostępność Twojej firmy na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych.
  12. Nowy sposób na wyprzedzenie Twojej lokalnej konkurencji.
  13. Pozycjonowanie lokalne na frazy tematyczne, SEO.
  14. Lokalne wyniki w Google Maps są współczesną książką telefoniczną.

Chcesz poznać szczegóły? Zadzwoń teraz!

Chcesz opisać szczegóły? Napisz bok@setia.pl Możesz również skorzystać z formularza darmowej konsultacji

#1
Korzyści z pozycjonowania lokalnego

Skutecznie docierasz do klientów

Lokalne pozycjonowanie stanowi odpowiednik nowoczesnej książki telefonicznej.

Posiadanie konta i prawidłowo uzupełnionej wizytówki Google Moja Firma jest niezbędne, żeby klient był w stanie Cię znaleźć i szybko dotrzeć do Twojej lokalizacji.

#2
Korzyści z pozycjonowania lokalnego

Zwiększenie lokalnego ruchu na stronie internetowej (SEO lokalne)

Lokalne pozycjonowanie jest usługą, której zadaniem jest pomóc Twojej firmie w zdobyciu najlepszej pozycji na rynku regionalnym.

Regionalne SEO jest ważne dla każdego małego biznesu, który chce zaistnieć i utrzymać się na rynku regionalnym.

Geolokalizacja jest coraz łatwiejsza, szybsza i dokładniejsza. Tworzymy celowany ruch wysokiej jakości na Twoją stronę, która jest zoptymalizowana pod geolokalizację. To generuje ruch z wyników organicznych oraz ruch z Map Google.

#3
Korzyści z pozycjonowania lokalnego

Konwertowanie szukających

Zoptymalizowanie Twojej strony pod kątem lokalizacji sprawia, że trafia na nią więcej osób z bezpłatnych wyników wyszukiwarki i map Google.

Jest to ruch wysokiej jakości, ponieważ dzięki poprawnej optymalizacji Twoja strona będzie ukazywać się osobom poszukujących dokładnie oferowanych przez Ciebie produktów lub usług w interesującej ich lokalizacji.

Wtedy istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że odwiedzający zostanie Twoim klientem. Zapewni to również, zwiększenie ilości klientów odwiedzających Twoją lokalizację.

Serwis Go-Globe oszacował, że 70% użytkowników szukających lokalnie, kupuje bezpośrednio w sklepie.

Zainteresowane osoby znajdują Twoją lokalizację w sieci Google, a następnie dzwonią lub od razu wytyczają trasę dojazdu do Ciebie w Google Maps.

#4
Korzyści z pozycjonowania lokalnego

Lokalni klienci zainteresowani Twoją ofertą

Twoja strona ukaże się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania wszystkim użytkownikom internetu, którzy wpiszą w okno wyszukiwarki słowa kluczowe związane z Twoją działalnością i lokalizacją.

Jeśli nie określą lokalizacji, Twoja firma mimo tego wyświetli się im, jeśli znajdują się oni w Twojej docelowej okolicy, z której chcesz pozyskiwać klientów.

Dzięki temu szukający otrzymuje informację o Twojej firmie, dokładnie w momencie, gdy potrzebuje skorzystać z Twoich usług.

#5
Korzyści z pozycjonowania lokalnego

Lokalne pozycjonowanie daje efekt niskim kosztem

Lokalne pozycjonowanie to znacznie niższy koszt w porównaniu do tradycyjnego SEO oraz ogromne korzyści.

Jest także znacznie skuteczniejsze w porównaniu z tradycyjną formą reklamy, ponieważ pomaga Twojej firmie dotrzeć do naprawdę zainteresowanych Twoją działalnością klientów.

Do tej pory tylko 44% firm założyło darmową wizytówkę Google, co oznacza dla Ciebie dużą przewagę nad konkurencją.

#6
Korzyści z pozycjonowania lokalnego

Pozyskaj nowych lokalnych klientów

Jeśli posiadasz fizyczną lokalizację, w której przyjmujesz swoich klientów, lokalne SEO jest bardzo istotne dla rozwoju Twojej firmy. Nawet w dobie sklepów internetowych, wiele osób wciąż woli robić swoje zakupy w miejscu, gdzie może w sposób realny sprawdzić produkt i porozmawiać ze sprzedawcą.

Jeszcze więcej korzyści z lokalnego pozycjonowania uzyskają właściciele lokali oferujących usługi, które mogą zaoferować tylko w konkretnym miejscu – na przykład usługi gastronomiczne czy fryzjerskie.

W czasach gdy większość Twoich klientów żyje w pośpiechu i porusza się głównie samochodem, rzadko kiedy zwraca się uwagę na umiejscowienie i nazwę lokali firmowych. Gdy istnieje taka potrzeba, korzysta się z internetu, aby odnaleźć adres interesującego punktu. Dlatego firmy, które nie korzystają z pozycjonowania lokalnego, tracą ogromne ilości klientów.

#7
Korzyści z pozycjonowania lokalnego

Rozwój Twojej lokalnej sprzedaży

Większa ilość klientów to większa sprzedaż produktów i usług, czyli większe obroty.

Lokalne SEO doskonale wspiera rozwój Twojej firmy, w wyniku czego generuje ona większe dochody i staje się coraz bardziej znana w Twoim regionie. Wzrost zaufania to jeszcze więcej klientów, większa sprzedaż i tak pożądana eskalacja ekonomiczna.

Lokalne pozycjonowanie to potężna siła napędowa dla rozwoju Twojej działalności.

#8
Korzyści z pozycjonowania lokalnego

Pozyskiwanie stałych klientów

Twoi nowi klienci, którzy dzięki klarownym informacjom znalezionym w wizytówce Google Moja Firma, bez problemów trafili do Twojej lokalizacji i znaleźli to, co ich interesuje, zachowają dobre wspomnienia i będą mieć duże zaufanie do Twojej firmy. Te czynniki sprawiają, że z większym prawdopodobieństwem skorzystają ponownie z Twoich usług i pozostawią pozytywne opinie na Twojej wizytówce, na które dodatkowo możesz odpowiedzieć.

Stali klienci są bardzo ważni dla większości lokalnych biznesów.

#9
Korzyści z pozycjonowania lokalnego

Dobra widoczność Twojej firmy w wyszukiwaniach lokalnych

Twoja firma będzie obecna w lokalnych wyszukiwaniach, Mapach Google oraz na wizytówce Google Moja Firma.

Wizytówka internetowa doskonale ułatwia dostęp Twoim potencjalnym klientom do najistotniejszych informacji o Twojej firmie – jest ona wyświetlana bezpośrednio na stronie wyszukiwarki. Dzięki temu rozwiązaniu użytkownik nie musi wchodzić na Twoją stronę, aby dowiedzieć się, gdzie znajduje się Twoja firma lub pod jaki numer zadzwonić, aby się z Tobą skontaktować.

#10
Korzyści z pozycjonowania lokalnego

Budowanie własnej lokalnej marki

Wizytówka Google Moja Firma umożliwia Twoim klientom pozostawianie opinii i ocenienie Twojego biznesu. Dzięki temu możesz budować atrakcyjny wizerunek Twojej firmy.

Faktem jest, że osoby zainteresowane daną usługą, chętniej korzystają z miejsc polecanych przez innych.

Odpowiadanie na opinie jest znakiem dla potencjalnych nabywców, że dbasz o swój biznes i interesujesz się swoimi klientami – nawet jeśli pozostawią mniej korzystną opinię, którą może posłużyć do ulepszenia swojej działalności.

Jest to również sprawdzona forma podtrzymywania kontaktu z klientem, dzięki czemu zwiększa się szansa, że będzie on ponownie korzystać z Twoich usług.

#11
Korzyści z pozycjonowania lokalnego

Dostępność Twojej firmy na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych

Lokalne pozycjonowanie (SEO) dociera zarówno do użytkowników korzystających z internetu na urządzeniach stacjonarnych, np. komputer, jak i mobilnych, np. smartfon czy tablet.

Lokalne SEO ma coraz większe znaczenie w przypadku właścicieli smartfonów, którzy bardzo często poszukują miejsc oferujących interesujące ich usługi w najbliższej okolicy. Często właśnie odległość jest decydującym czynnikiem przy dokonywaniu wyboru firmy, z której usług skorzystają.

#12
Korzyści z pozycjonowania lokalnego

Nowy sposób na wyprzedzenie Twojej lokalnej konkurencji

56% firm w dalszym ciągu nie zainteresowało się lokalnym pozycjonowaniem oraz utworzeniem swojej internetowej wizytówki.

To dla Ciebie bardzo dobra wiadomość – nadal masz możliwość wyróżnienia swojej działalności na tle konkurentów z Twojej branży.

Zapewnij sobie przewagę i zdobądź więcej klientów dzięki lokalnemu SEO.

#13
Korzyści z pozycjonowania lokalnego

Pozycjonowanie lokalne na frazy tematyczne, SEO

Frazy tematyczne to inaczej słowa kluczowe opisujących Twoje produkty lub usługi.

Dzięki prawidłowo dobranym słowom Twoja strona zdobędzie pozycję pod setkami i tysiącami słów kluczowych.

#14
Korzyści z pozycjonowania lokalnego

Lokalne wyniki w Google Maps są współczesną książką telefoniczną

Dzięki lokalnym wynikom Twój klient może Cię odnaleźć. W obecnych czasach gdy klienci poszukują produktów i usług, po prostu wpisują słowa związane z interesującym ich tematem do wyszukiwarki internetowej. Wyniki, które się wtedy pojawiają, zazwyczaj są zlokalizowane najbliżej miejsca pobytu Twojego klienta, chyba że dopisze on konkretną miejscowość w oknie wyszukiwarki.

Chcesz poznać szczegóły? Zadzwoń teraz!

Chcesz opisać szczegóły? Napisz bok@setia.pl Możesz również skorzystać z formularza darmowej konsultacji

Co obejmują usługi pozycjonowania lokalnego?

  1. Określenie i ustalenie prawidłowego NAP
  2. Założenie lub audyt konta Google Moja Firma
  3. Dodawanie zdjęć reprezentujących Twoją firmę
  4. Zarządzanie opiniami umieszczanymi przez klientów na Twojej wizytówce
  5. Publikacje wpisów
  6. Konta firmowe na Social Media
  7. Opracowanie FAQ, czyli pytania i odpowiedzi
  8. Strona internetowa Twojej firmy w Google
  9. Linkowanie (link building)
  10. Citation, czyli linki lokalne
  11. Lokalne kampanie Google Ads (AdWords)
  12. Dodatkowe strony
  13. Wybór miejscowości docelowych
  14. Obce serwisy

#1
Co obejmują usługi pozycjonowania lokalnego?

Określenie i ustalenie prawidłowego NAP

Na NAP składa się:

  • Nazwa firmy (Name)
  • Adres firmy (Adress)
  • Telefon firmowy (Phone)

Celem ustalenia NAP jest ujednolicenie danych firmy, które muszą być za każdym razem używane w niezmienionej formie. Jest to niezbędne, aby pozycjonowanie lokalne było skuteczne.

#2
Co obejmują usługi pozycjonowania lokalnego?

Założenie lub audyt konta Google Moja Firma

Nasze działania różnią się w zależności od tego, czy posiadasz konta Google Moja Firma, czy nie. Możemy dla Ciebie wykonać następujące usługi:

  • założyć optymalnie skonfigurowane konto Google Moja Firma,
  • poprawić istniejące konto, abyś mógł wykorzystać maksimum jego możliwości,
  • przejąć prowadzenie istniejącego konta, abyś nie musiał się nim zajmować i mógł skupić się na prowadzeniu swojej działalności.

#3
Co obejmują usługi pozycjonowania lokalnego?

Dodawanie zdjęć reprezentujących Twoją firmę

Zdjęcia są ważnym elementem, który pokazuje Twoją firmę bezpośrednio w wizytówce GMF i pomaga dbać o Twój wizerunek:

  • wspólnie z Tobą ustalimy, jakie zdjęcia należy dodawać, aby dać Twoim klientom najlepszy podgląd na Twoją lokalizację i działalność,
  • wybrane i odpowiednio zoptymalizowane zdjęcia będą przez nas umieszczane na Twojej wizytówce Google Moja Firma.

#4
Co obejmują usługi pozycjonowania lokalnego?

Zarządzanie opiniami umieszczanymi przez klientów na Twojej wizytówce

Opinie na temat Twojej firmy pomagają podjąć klientowi decyzję, czy warto rozpocząć współpracę właśnie z Tobą:

  • pomożemy zdobyć wysokiej jakości opinie od Twoich klientów,
  • nauczymy Cię, jak należy obsługiwać nowe opinie i jak najlepiej na nie odpowiadać,
  • pokażemy, co zrobić z negatywnymi opiniami i jak wykorzystać je do poprawy funkcjonowania Twojej firmy,
  • zajmiemy się obsługą opinii na Twojej wizytówce GMF za Ciebie.

#5
Co obejmują usługi pozycjonowania lokalnego?

Publikacja wpisów

Aktualne wpisy dotyczące Twojej działalności zwiększają zainteresowanie klientów, podtrzymując kontakt ze stałymi klientami oraz zwracają uwagę nowych.

Wpisy pełnią funkcję informacyjną – opisują najnowsze produkty, promocje i wydarzenia.

Dodatkowo regularne wpisy wzmacniają wiarygodność i zaufanie klientów do firmy.

Dlatego w ramach usługi pozycjonowania lokalnego (SEO) rozpoczniemy comiesięczną publikację wpisów na Twojej wizytówce Google Moja Firma.

#6
Co obejmują usługi pozycjonowania lokalnego?

Konta firmowe na Social Media

Media społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram czy Twitter, to potężne narzędzia, pomagające przykuwać uwagę potencjalnych klientów:

  • stworzymy konta Twojej marki na różnych portalach społecznościowych,
  • będziemy prowadzić Twoje konta, podtrzymując kontakt z Twoimi klientami oraz regularnie publikować na nich zdjęcia, wpisy i artykuły związane z Twoją działalnością.

#7
Co obejmują usługi pozycjonowania lokalnego?

Opracowanie FAQ, czyli pytania i odpowiedzi

Przygotujemy Twoje FAQ, czyli najczęściej zadawane przez klientów pytania i odpowiedzi na Twojej wizytówce GMF.

  • FAQ odgrywa rolę informacyjną, dzięki czemu jest większa szansa, że do Twojej lokalizacji będą trafiać dobrze zorientowani i zainteresowani Twoją ofertą klienci.
  • Pozwoli Ci to na oszczędzanie czasu i energii, które trzeba byłoby poświęcić na osobiste odpowiadanie na pytania klientów – czy to bezpośrednio, czy telefonicznie.
  • Dodatkowo będziemy odpowiadać na pytania Twoich klientów pojawiające się na Twojej wizytówce GMF.

#8
Co obejmują usługi pozycjonowania lokalnego?

Strona internetowa Twojej firmy w Google

Jeśli nie posiadasz jeszcze swojej firmowej strony internetowej, nic nie szkodzi. Na Google Moja Firma stworzymy i opublikujemy Twoją stronę, którą będzie można wyświetlić zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i stacjonarnych.

#9
Co obejmują usługi pozycjonowania lokalnego?

Linkowanie (link building)

Co miesiąc będziemy tworzyć nowe, wysokiej jakości linki prowadzące do Twojej witryny. Strategia ta rozszerza zasięg Twojej firmy w internecie i zwiększa liczbę odwiedzin Twojej strony przez użytkowników internetu.

#10
Co obejmują usługi pozycjonowania lokalnego?

Citation, czyli linki lokalne

  • Każdego miesiąca będziemy tworzyć nowe citation, czyli wzmianki dotyczące Twojej firmy i umieszczać je na wysokiej jakości stronach internetowych.
  • Pozwoli Ci to na uzyskanie jeszcze większej ilości klientów zainteresowanych Twoją działalnością.

#11
Co obejmują usługi pozycjonowania lokalnego?

Lokalne kampanie Google Ads (AdWords)

Obecnie płatną, spersonalizowaną reklamę AdWords można również powiązać z geolokalizacją. Skutkuje to znacznym zwiększeniem współczynnika klikalności Twojej reklamy (CTR), co świadczy o jej skuteczności w docieraniu do docelowego klienta.

#12
Co obejmują usługi pozycjonowania lokalnego?

Dodatkowe strony

Możemy tworzyć Twoje kolejne strony, aby zdominować organiczne wyniki lokalne Twojej firmy.

#13
Co obejmują usługi pozycjonowania lokalnego?

Wybór miejscowości docelowych

Po określeniu zasięgu działalności Twojej firmy, będziemy mogli ustalić, jakie miejscowości leżą w jej promieniu. Dzięki temu Twoja strona firmowa będzie wyświetlać się w regionalnych wynikach organicznych mieszkańcom lub osobom przebywającym w tych miejscowościach, jak również użytkownikom, którzy wpiszą jako słowa kluczowe nazwy tych miejscowości do wyszukiwarki.

#14
Co obejmują usługi pozycjonowania lokalnego?

Obce serwisy

Często w wynikach wyszukiwania, pojawiają się różnego rodzaju katalogi, ogłoszenia itp. Może to być również jedna ze strategii pozycjonowania lokalnego.

Korzystając z usług firmy Setia, masz pewność, że lokalne pozycjonowanie stron internetowych (SEO) jest przeprowadzane przez doświadczonych specjalistów. Nasi eksperci posiadają odpowiednią wiedzę, umiejętności oraz narzędzia, które sprawią, że Twój biznes pozyska nowych klientów i będzie się doskonale rozwijał.

Skontaktuj się z nami, aby ustalić indywidualny, najlepszy dla Twojej firmy plan działań.

Chcesz poznać szczegóły? Zadzwoń teraz!

Chcesz opisać szczegóły? Napisz bok@setia.pl Możesz również skorzystać z formularza darmowej konsultacji

Strategia pozycjonowania lokalnego Twojej firmy

  1. Badanie słów kluczowych
  2. Założenie lub audyt konta Google Moja Firma
  3. Aktualizacja zdjęć
  4. Analiza opinii klientów
  5. Reagowanie na opinie pozytywne i negatywne
  6. Audyt SEO strony internetowej
  7. Optymalizacja strony internetowej
  8. Linkowanie strony – pozycjonowanie lokalne w wynikach organicznych
  9. Linkowanie Citation – pozycjonowanie lokalne w Mapach Google
  10. Optymalizacja strony pod okoliczne miejscowości – zwiększenie zasięgu pozycjonowania lokalnego
  11. Lokalny blog firmowy wspomaga uzyskanie kolejnych miejsc w wynikach wyszukiwania
  12. Pozycjonowanie lokalne wizytówek/ofert firmy na innych portalach lokalnych
  13. Linki wysokiej jakości

#1
Strategia pozycjonowania lokalnego Twojej firmy

Badanie słów kluczowych

Prawidłowe dobranie fraz odpowiednich dla Twojej branży to jeden z kluczowych elementów skutecznego SEO lokalnego. Słowa te są geolokalizowane i pozwalają na zdobycie wysokiej pozycji w lokalnych wynikach wyszukiwania. Słowa kluczowe są zazwyczaj łączone z nazwą miejscowości. Schemat wygląda mniej więcej tak: słowo kluczowe + miasto, fraza kluczowa + miasto.

Słowa kluczowe można również rozbudować o kolejne okoliczne miasta i lokalizacje – w zależności od preferowanego zasięgu. Pozwala to zbudować firmę działającą na określonym obszarze, z którego będą napływać do niej klienci.

#2
Strategia pozycjonowania lokalnego Twojej firmy

Założenie lub audyt konta Google Moja Firma

Darmowa wizytówka Google Moja Firma jest miejscem, w którym możesz zarządzać informacjami o Twojej firmie, które wyszukiwarka Google pokaże w swoich wynikach oraz Mapach. Dzięki posiadaniu konta GMF uzyskasz wizytówkę wyświetlaną bezpośrednio na stronie wyszukiwania.

Dane, które możesz podać to między innymi:

  • nazwa firmy,

  • firmowy adres,

  • firmowy telefon,

  • strona internetowa,

  • wpisy oraz zdjęcia informujące o Twoich produktach i usługach,

  • najczęstsze pytania i odpowiedzi (FAQ) dla Twoich klientów.

Ponadto Twoja wizytówka stwarza Twoim klientom możliwość zadawania pytań oraz oceny i wpisywania opinii na temat Twojego biznesu, a Ty możesz (i powinieneś) na nie odpowiedzieć.

Wszystkich, którzy nie posiadają jeszcze konta Google Moja Firma, zachęcamy do jego założenia. Umiejętności naszych specjalistów sprawią, że Twoje konto GMF spełni Twoje oczekiwania i pomoże Ci uzyskać nowych klientów oraz utrzymać stałych.

Jeśli posiadasz już konto Google Moja Firma, ale nie udało Ci się zauważyć żadnej poprawy w swoim biznesie, zachęcamy do skorzystania z naszej oferty audytu konta GMF. Odpowiednio skonfigurujemy Twoje konto oraz naprawimy błędy, aby możliwe było korzystanie z jego wszystkich możliwości, a Twoja firma doskonale się rozwijała.

#3
Strategia pozycjonowania lokalnego Twojej firmy

Aktualizacja zdjęć

Google pozwala wprowadzić do wizytówki ogromną ilość zdjęć. Warto pamiętać, że jeden obraz znaczy tyle, co tysiąc słów i dlatego warto korzystać z tej możliwości.

Google stawia na przekazywanie informacji właśnie za pomocą obrazu, dlatego zdjęcia są jednym z najważniejszych elementów wizytówki.

Należy zadbać, aby były adekwatne do oferty oraz dobrej jakości. Ma to ogromny wpływ na poziom zainteresowania klientów.

Przeprowadzana przez nas aktualizacja zdjęć na wizytówce firmowej będzie odbywać się regularnie, aby Twoje obrazy były zawsze na czasie.

#4
Strategia pozycjonowania lokalnego Twojej firmy

Analiza opinii klientów

Google umożliwia każdemu klientowi pozostawienie opinii na Twój temat bezpośrednio na portalu Google. Niezbędne jest przeprowadzenie badania opinii klientów. Aby sukcesywnie dbać o wizerunek swojej firmy, należy udzielać odpowiedzi zarówno na pozytywne, jak i negatywne opinie.

Dbanie o klienta jest najważniejszym zadaniem każdej firmy. Komentarze pozostawione przez naszych klientów są cennym źródłem wiedzy dla Twojego biznesu i dla Twoich przyszłych klientów.

#5
Strategia pozycjonowania lokalnego Twojej firmy

Reagowanie na opinie pozytywne i negatywne

Najlepiej zawsze reagować na pojawiające się na Twojej wizytówce opinie klientów. Każda Twoja reakcja lub jej brak, jest widoczna i świadczy o szacunku i otwartości.

Nie możesz samodzielnie skasować, ukryć czy wpłynąć na opinie klientów. Dlatego tak ważne jest odpowiadanie na nie. Za każdą pozytywną opinię dobrze jest podziękować. Kwestię negatywnej opinii można zazwyczaj łatwo rozwiązać – wyciągnąć wnioski i przeprosić klienta bądź też w jakiś inny sposób mu zadośćuczynić.

Dobrze też wiedzieć, że niesprawiedliwie wystawione i obraźliwe opinie, można zgłosić administratorom Google, którzy po rozpatrzeniu wniosku, mogą je usunąć.

#6
Strategia pozycjonowania lokalnego Twojej firmy

Audyt SEO strony internetowej

Audyt SEO Twojej witryny www jest w stanie wykazać, czy Twoja strona jest odpowiednio przygotowana do działań SEO.

Audyt pokaże też, czy wystarczy wprowadzić proste zmiany, a także jakie odpowiednie poprawki techniczne rozwiążą problem.

Może też okazać się, że Twoja strona nie jest responsywna i wymaga całkowitej zmiany.

#7
Strategia pozycjonowania lokalnego Twojej firmy

Optymalizacja strony internetowej

SEO jest procesem długotrwałym, nie zawsze przynosi natychmiastowe efekty.

Po wprowadzeniu niezbędnych poprawek warto rozpocząć kampanię linków sponsorowanych AdWords. AdWords i wyniki organiczne ściśle ze sobą współpracują i uzupełniają się na wielu polach.

Prowadzenie działań SEO z pominięciem Adwords wiąże się z pominięciem dużej części rynku.

Pełna reklama powinna wykorzystywać wszystkie możliwości.

Przykładowa, hipotetyczna sytuacja: Klient szuka Twojego produktu, znajduje go w wynikach organicznych, ale jeszcze nie dokonuje zakupu, tylko zastanawia się nad nim. W międzyczasie Twoja kampania remarketingowa w AdWords przypomina mu o Twojej firmie i jej konkretnym produkcie. Po kilku dniach klient dochodzi do wniosku, że jednak chce kupić dany produkt, więc wraca do wyszukiwarki. Ponieważ nie pamięta dokładnie, gdzie go znalazł, ponownie zaczyna szukać – tym razem z zamiarem dokonania zakupu. Znowu kampania remarketingowa Adwords przypomina mu o Tobie, dzięki ułatwieniu dostępu, czyli pojawieniu się okna z Twoim produktem na różnych stronach odwiedzanych przez niezdecydowanego klienta. Można więc powiedzieć, że Twoja reklama „śledzi” klienta. Dodatkowo spersonalizowane wyniki wyszukiwania pokażą mu Twoją stronę na wyższych pozycjach organicznych.

#8
Strategia pozycjonowania lokalnego Twojej firmy

Linkowanie strony – pozycjonowanie lokalne w wynikach organicznych

Linkowanie Twojej strony jest ważnym działaniem, jeśli chcesz uzyskać wysoką pozycję w wynikach lokalnych i organicznych. Linkując, dbamy o to, aby linki umieszczane były wyłącznie na stronach o wysokiej jakości.

#9
Strategia pozycjonowania lokalnego Twojej firmy

Linkowanie Citation – pozycjonowanie lokalne w Mapach Google.

Potwierdzone dane podane w Google Moja Firma muszą być zgodne. Pozwalają na zdobycie wysokich pozycji w wynikach na Google Maps.

Linki te można zdobywać np. w katalogach lokalnych, blogach regionalnych, mediach społecznościowych i wszystkich innych miejscach.

#10
Strategia pozycjonowania lokalnego Twojej firmy

Optymalizacja strony pod okoliczne miejscowości – zwiększenie zasięgu pozycjonowania lokalnego.

Wprowadzenie geolokalizowanych wyników sprawiło, że widoczność firm została ograniczona do danego obszaru, w którym firma ma swoją siedzibę. Dzięki temu zabiegowi Google udało się ograniczyć zasięg firm w wynikach organicznych.

Oznacza to, że musisz więcej napracować się na pozycjonowaniem i wydać większe środki na Adwords, żeby dotrzeć do klientów spoza Twojej miejscowości.

Budowanie widoczności dookoła Twojej miejscowości jest jedną ze strategii dotarcia do kolejnych klientów za pomocą wyników organicznych Google.

#11
Strategia pozycjonowania lokalnego Twojej firmy

Lokalny blog firmowy wspomaga uzyskanie kolejnych miejsc w wynikach wyszukiwania.

Blog firmowy również może być blogiem lokalnym, co pozwoli Ci na uzyskanie kolejnych miejsc w wynikach organicznych pod słowami kluczowymi oraz umożliwi Ci zdobycie opinii eksperta w swojej dziedzinie.

#12
Strategia pozycjonowania lokalnego Twojej firmy

Pozycjonowanie lokalne wizytówek/ofert firmy na innych portalach lokalnych.

Wiele portali pozwala stworzyć mini strony firmowe, takie jak wizytówki. Niektóre z tych wizytówek są na tyle zaawansowane, że można je potraktować jako kolejną stronę firmową, którą tak samo można pozycjonować pod tymi samymi słowami kluczowymi.

#13
Strategia pozycjonowania lokalnego Twojej firmy

Linki wysokiej jakości

Ponownie linki – tym razem źródłem linków mają być portale, które oprócz linka generują również ruch. Takie linki muszą mieć duże zaufanie algorytmów Google. Tego typu linki osiągają cenę po kilkaset złotych za sztukę, a nawet więcej.

Dostarczają przede wszystkim ruch, czyli dzięki nim pojawiają się potencjalni klienci, którzy mogą kupić Twoje produkty.

Przenoszą zaufanie na Twoją domenę, dzięki czemu zwiększają się Twoje pozycje pod wszystkimi słowami kluczowymi.

Chcesz poznać szczegóły? Zadzwoń teraz!

Chcesz opisać szczegóły? Napisz bok@setia.pl Możesz również skorzystać z formularza darmowej konsultacji

Ile kosztuje lokalne pozycjonowanie stron?

Cennik lokalnego SEO kształtuje się od 247 zł netto wzwyż.

 

Koszty zależą od wielu czynników

Początkowo najlepiej skorzystać z oferty za 247 zł netto miesięcznie, co pozwoli uporządkować ofertę i zdobyć pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwarki oraz Google Maps. Startowe pozycjonowanie lokalne to minimalna początkowa opłata za profesjonalny serwis.

  1. Lokalne Adwords, Google Ads
  2. Copywriting
  3. Pozycjonowanie lokalne i optymalizacja
  4. Lokalne Słowa kluczowe
  5. Pozycjonowanie lokalne bloga (SEO)
  6. Lokalne pozycjonowanie a Social Media
  7. Obce strony jako strategia pozycjonowania lokalnego

#1
Ile kosztuje lokalne pozycjonowanie stron?

Lokalne Adwords, Google Ads

Kolejne kroki, które zalecamy to uruchomienie kampanii Google Ads (Adwords). Dzięki lokalnemu kierowaniu znacząco zmniejszają się jej koszta.

#2
Ile kosztuje lokalne pozycjonowanie stron?

Copywriting

Następnym krokiem powinna być rozbudowa i uporządkowanie treści na stronie. Treści obecnie odgrywają ogromną rolę w algorytmach wyszukiwarki. Copywriting zapewnia artykuły na frazy kluczowe, które dzięki optymalizacji pokazują się w wynikach wyszukiwania.

#3
Ile kosztuje lokalne pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie lokalne i optymalizacja

Optymalizacja oparta o specjalistyczne programy, którymi dysponujemy, pozwala osiągnąć jeszcze lepsze pozycje, a dodatkowo (jeśli nie przede wszystkim) pozwala zdobyć pozycje pod wieloma wariacjami słów tematycznych.

#4
Ile kosztuje lokalne pozycjonowanie stron?

Lokalne Słowa kluczowe

Np. „pozycjonowanie lokalne SEO” – to jedno słowo, pod którym po dokładnym badaniu słów kluczowych, jakie jesteśmy w stanie przeprowadzić, znajduje się ok. 1000 innych słów bardzo mocno powiązanych tematycznie, np. pozycjonowanie lokalne stron, pozycjonowanie lokalne google, pozycjonowanie lokalne w mapach google, ale również lokalne seo, pozycjonowanie w mapach google, pozycjonowanie google maps, seo lokalne, pozycjonowanie regionalne, regionalne SEO.

Docieramy do słów, których Google Adwords nie pokazuje, ponieważ każdy szukający wpisuje słowa na swój sposób. Według statystyk Google 15% słów dziennie wpisanych w wyszukiwarkę nigdy wcześniej nie było do niej wpisanych.

#5
Ile kosztuje lokalne pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie lokalne bloga (SEO)

Blog pozwala zająć kolejne pozycje pod słowami tematycznie powiązanymi z Twoim biznesem. Słowa te również będą pokrywać się z Twoimi słowami ze strony, co daje możliwość zajęcia dwóch pozycji w TOP10 wyników wyszukiwarki. Klient ma szansę trafić wielokrotnie na Twoją ofertę.

#6
Ile kosztuje lokalne pozycjonowanie stron?

Lokalne pozycjonowanie a Social Media

Obecność w mediach społecznościowych to aktualnie obowiązek. Wielu klientów tam właśnie szuka informacji na temat produktów i usług. Blog połączony z social mediami może również dostarczyć informacji na Twój temat w tym kanale ruchu.

#7
Ile kosztuje lokalne pozycjonowanie stron?

Obce strony jako strategia pozycjonowania lokalnego

Artykuły sponsorowane dostarczają linki wysokiej jakości wpływające na pozycje, często dostarczają również ruch i klientów do Twojej firmy.

Im więcej działań wdrożysz, tym więcej klientów pozyskasz. Rozpoczęcie projektu od pozycjonowania lokalnego powinno być pierwszym krokiem. Należy również uzbroić się w cierpliwość, ponieważ dopiero wdrożenie kilku działań na odpowiednio wysokim poziomie pozwala uzyskać zadowalające efekty.

Reklama internetowa wymaga czasu, żeby osiągnąć sukces.

Chcesz poznać szczegóły? Zadzwoń teraz!

Chcesz opisać szczegóły? Napisz bok@setia.pl Możesz również skorzystać z formularza darmowej konsultacji

Jakie są statystyki dotyczące lokalnego pozycjonowania?

Według badań Moz, HubSpot, Go-Globe oraz innych źródeł:

  • 70% użytkowników szukających lokalnie, kupuje bezpośrednio w sklepie.
  • Do tej pory tylko 44% firm założyło darmową wizytówkę Google, co oznacza dla Ciebie dużą przewagę nad konkurencją.
  • 56% firm w dalszym ciągu nie zainteresowało się lokalnym pozycjonowaniem oraz utworzeniem swojej internetowej wizytówki.
  • 4 miliardy ludzi na świecie posiada smartfon, czyli telefon umożliwiający łączenie się z internetem.
  • 95% właścicieli smartfonów korzystało z nich, aby znaleźć najbliżej położone firmy oferujące poszukiwane przez nich produkty lub usługi.
  • Według statystyk Google 15% słów dziennie wpisanych w wyszukiwarkę nigdy wcześniej nie było do niej wpisanych.

#1
Jakie są statystyki dotyczące lokalnego pozycjonowania?

Badanie Moz

  • 4 miliardy osób używa smartfonów SEO regionalne w mapach Google
  • w reklamy AdWords klika ok. 20% użytkowników (prowadzenie kampanii lokalnej AdWords),
  • ok. 30% osób klika w wyniki lokalne tzw. 3-pack (pozycjonowanie lokalne w Mapach Google, SEO),
  • w wyniki z Google Maps klika ok. 10% osób,
  • w organiczne wyniki klika ok. 30% osób (pozycjonowanie lokalne strony/sklepu).

Te wyniki pokazują, jak bardzo zmienił się ekosystem wyszukiwarki, (źródło: https://moz.com/blog/the-new-snack-pack-where-users-clicking-how-you-can-win)

Dominująca pozycja w nowym ekosystemie wyszukiwarki należy do firm, które opanują 3 pozycje:

  • Google Ads (AdWords),
  • lokalne wyniki w Mapach Google,
  • organiczne wyniki, które również są regionalne.

#2
Jakie są statystyki dotyczące lokalnego pozycjonowania?

Badanie HubSpot


Badanie Jamie Turner (HubSpot)

CEO internetowego magazynu „60 Second Marketer” przedstawił interesujące wyniki swojego badania w prezentacji „50 Amazing Facts about Mobile Marketing”.

Chociaż nie każdy z nas posiada komputer, niemal każdy ma przy sobie komórkę:

  • na świecie jest 7 miliardów osób,
  • 4 miliardy używają smartfona,
  • 95% użytkowników smartfona szukało regionalnych informacji,
  • 61% zadzwoniło do firmy znalezionej w lokalnych wyszukiwaniach,
  • 59% odwiedziło znalezioną lokalizację.

(źródło: https://www.slideshare.net/HubSpot/50-mobilefactsdeck62812)


Wnioski?

Pozycjonowanie lokalne stwarza ogromne możliwości skutecznego zainteresowania swoim biznesem dużej ilości nowych klientów, dlatego warto zająć się nim już dziś.

Chcesz poznać szczegóły? Zadzwoń teraz!

Chcesz opisać szczegóły? Napisz bok@setia.pl Możesz również skorzystać z formularza darmowej konsultacji

Wszystkie informacje na temat pozycjonowania lokalnego (SEO)

 

Daj się odnaleźć swoim nowym klientom i wyprzedź swoich lokalnych konkurentów!

Pozycjonowanie Lokalne + Google Maps, SEO

Zadzwoń teraz!

(+48) 608-310-139

Masz pytania?
bok@setia.pl
Zadzwoń do nas!
(+48) 606-428-824